Var ett bra tag sen jag skrev. 
 
 När det gäller min status jobbar jag numera vilket är grymt skönt!! Visst hade man kunnat gå hemma och vara mycket i stallet men saknaden av pengar kommer man inte så långt. Det jag gillar mest med detta jobbet är att jag kan antingen gå eller cykla dit, länge sedan man hade ett jobb som låg nära. 
 
Ponnyns status då? 
 
Jo det går framåt hittat en dressyrtränare som jag ska träna varanan söndag för. Så bra som hon gick på den träningen har hon ALDRIG gått! En sån underbar känsla. Den veckan jag inte tränar dressyr tränar jag markarbete med småhinder inblandat.
 
Senaste träningen gick super och är grymt nöjd var ingen lätt träning men det gick över förväntan. 
 
Även hunnit med en pay and jump på hemma plan där vi "hoppa" 30 och 40 cm vilket blev nolla i 30 och 1-2 ner i 40. Hade duktiga Jennifer Holmberg som fotograf. 
 
igår blev de en nästan 7 km promenad med ponny och min kompis vi kom lite på villovägar... så blev att gå över ett kalhygge snacka om att min kära ponny litar fullt på mig. var mer intresserad att käka upp granarna än var hon satte fötterna. 
Idag blir de uteritt med tjejerna. och imorgon vankas det en ny pay and jump i Olofström. 
 
Övrig häst status. 
Så var man med som fotograf när min stallkamrat tränade terräng för Ted Velander nere i flyinge. Var underbart väder så min dåliga kamera tog superbra bilder. Nillas Ponny hoppa kanon och Nilla var som vanligt jätte duktig!
 
Här kommer lite samlade bilder 
 
 

Kommentera

Publiceras ej